Vita viner också bra för hälsan
Att röda viner innehåller ämnen som har en positiv inverkan på hälsan har länge varit känt. Nu visar det sig att också vita viner har hälsosamma effekter, enligt forskning vid universitet i Connecticut, USA. Två glas vin om dagen gav samma effekter som samma mängd röda viner enligt studien. I de vita vinerna är det [...]
Att röda viner innehåller ämnen som har en positiv inverkan på hälsan har länge varit känt. Nu visar det sig att också vita viner har hälsosamma effekter, enligt forskning vid universitet i Connecticut, USA. Två glas vin om dagen gav samma effekter som samma mängd röda viner enligt studien. I de vita vinerna är det ämnet tyrosol som visat sig ha goda effekter för att förebygga hjärt- och kärlsjukdomar.
Läs också Vindiet för bättre hälsa på vinochgastronomi.se
(newscientist)
























































